måndag 10 oktober 2016

Kök

Tänkte visa er hur vårt kök kommer att se ut (typ). Som jag nämnt tidigare så har vi valt ett kök från Ballingslöv, luckorna är av modellen Solid i färgen olivgrön. Bänkskivan blir av betong och som det känns nu vill vi testa att gjuta den själva men det kan ändra sig... Handtagen på bilden är inte de vi kommer att ha, vi var bara tvungna att välja något ur deras sortiment för ritningens skull, jag gillar de här.
Gillar även vår fläkt sjukt mycket! Jag har haft lite samma uppfattning om köksfläktar som ytterdörrar, nämligen att alla är fula, men sen hittade vi den här som man målar i samma färg som väggen så att den knappt syns, hur bra?! Våra väggar kommer för övrigt målas med kalkfärg i någon grå nyans.
Blandare är vi också osäkra på men det är ju inte heller någon panik. Så himla kul att se hur allt kommer att se ut ihop, sen får man ju försöka tänka bort de fula barstolarna, de gräsliga fredskallorna på hyllan ovanför diskbänken m.m. Vårt kök kommer ha en helt annan känsla än vad den här bilden förmedlar. Men jag gillar verkligen kombinationen olivgrönt-betong! Att vi har trägolv även i köket istället för klinker tror jag också kommer att ge en väldigt lugn och jordnära känsla, dessutom tycker jag att det är fint att hålla en röd tråd genom hela huset, framför allt när det är öppet mellan kök och matplats/vardagsrum.
En annan detalj som jag verkligen gillar är att insidan på lådorna kommer att vara mörkgrå istället för vit, det blir mycket finare till mörka luckor tycker jag.
Det var lite om vårt kök, det finns så mycket att skriva om det men jag får återkomma i ett senare inlägg.






Den vita dörren bredvid ugnen går till tvättstugan, bredvid den har vi integrerad kyl och frys. Till vänster i bilden är det en balkongdörr som leder till en uteplats, det ser mycket mörkare ut än vad det kommer vara.
Bildkälla.


1 kommentar:

Natalie sa...

Vad fint det kommer bli! Hoppas att det går bra med husbygget :)